Leverbaar vanaf €9999,-
Fantic Racing XE 125
Een perfecte synergie tussen wendbaarheid, veelzijdigheid, prestaties en gebruiksgemak, zelfs in de meest extreme situaties; dit is de nieuwe Fantic XE 125 Enduro.
Een racefiets, in staat om gemakkelijk te rijden en te controleren, zelfs op de meest vijandige trails.
Euro 5 gehomologeerd, is de Fantic XE 125 de ideale fiets voor zowel beginners als racers die willen vechten aan de top van hun respectievelijke competitie series.
De betrouwbaarheid, veelzijdigheid en prestaties van de motor, gecombineerd met een perfecte dynamische ergonomie, positioneren de XE125 vanaf het begin als een opvallende motorfiets in de wereld van Enduro.
De uitlaat van de XE 125 is ontwikkeld in samenwerking met Arrow. De ontwikkeling levert een nieuw uitbreidingssysteem op dat speciaal is ontworpen voor Enduro-gebruik en dat met name bij lage toerentallen is geoptimaliseerd.
Het resultaat is een perfect systeem, dat een opmerkelijk koppel bij lage toerentallen en een uitstekende feedback voor de rijder garandeert, zelfs in de meest technische en uitdagende secties. De slanke geluiddemper produceert de stem van de motorfiets; met respect voor de geluidsuitstoot is hij ingesteld voor de racerij om vermogen en lineaire tractie te leveren, zonder onnodig vermoeiende vermogenspieken te beheren.
De geluiddemper, vervaardigd met een nieuwe ontwikkeling in geluiddempend materiaal, is ongeveer 100 mm langer dan die van de Cross-versie, maar is toch slank en stijlvol.
Speciaal ontworpen door onze Racing afdeling, passen zich aan verschillende rijstijlen aan; beginners of professionals, de vering zorgt voor prestaties op het hoogste niveau. De KYB monoshock, met 315 mm veerweg, is afzonderlijk instelbaar voor voorbelasting, compressie en rebound.
De Fantic ontwerpers hebben in samenwerking met het raceteam de ergonomie ontwikkeld volgens de eisen van het moderne motorcross- en supercrossrijden. Na veel onderzoek door de afdeling Fantic Racing, levert de ergonomie een uitstekend comfort en controle op voor de rijder. De introductie van een zeer slanke tank, radiateurkappen, zijpanelen en zadel, geeft de rijder meer vrijheid in de rijpositie.
Het centrale gedeelte van de motor wordt gekenmerkt door een slanke lijn, die zorgt voor maximale controle en stabiliteit op snelheid. De verminderde centrale ruimte zorgt voor een stevige grip in het kniegebied en zorgt voor meer bewegingsvrijheid en controle in de bochten, bij sprongen en whoops.
Technische specificaties
250CC
Motor
Type |
Single-cylinder 2-takt met inlaatrechter en uitlaat YPVS |
Cilinderinhoud | 125cc |
Carburator | Mikuni ø38 |
Boring | 54mm |
Slag | 54,5mm |
Compressiegraad | 7.4 – 8.8 : 1 |
Ontstekingssysteem | CDI |
Startsysteem | Kickstarter |
Smeersysteem | Voorvoegsel |
Versnellingen | 6 snelheden |
Koppeling | natte, meerdere schijven |
Chassis
Frame type |
aluminum, semi dubbel frame wieg. |
Zwenkhoek | 26.8° |
Parcours | 116 mm |
Achter frame | aluminum |
Zwenkarm | aluminium met variabele doorsnede en progressieve koppeling |
Velgen | 21 x 1.60 – 18×2.15 |
Banden | 90/90×21 – 120/90×18 |
Remmen | Hydraulische schijf ø270mm – Hydraulische schijf ø245mm |
Voorwiel | KYB ø48mm, volledig instelbaar, wheel travel 300mm |
Achterwiel | KYB, volledig instelbaar, wheel travel 315mm |
Totale afmetingen
Lengte |
2140 mm |
Breedte | 825 mm |
Hoogte | 1285 mm |
Stoelhoogte | 955 mm |
Wielbasis | 1445 mm |
Leeggewicht | 96 kg |
Volle tank capaciteit | 9.0 l |
Motorolie | 0.7 l |