Leverbaar vanaf € 9999,-
Fantic Racing XX 125
Een racemachine, biedt een super prestatie van de startpoort tot aan de geblokte vlag. Een fiets die ontworpen is om te racen, maar tegelijkertijd gemakkelijk te bedienen is. XX 125 is de perfecte combinatie van rijgedrag, design, ergonomie, wendbaarheid en reactievermogen. De Yamaha 125cc 2-takt basis, die zeer gewaardeerd wordt om zijn prestaties, betrouwbaarheid en gebruiksgemak, was een uitstekend uitgangspunt voor de ontwikkeling van het XX project.
De Yamaha 2-takt 125 cc motor is aanzienlijk gewijzigd.
De door Fantic ontwikkelde 125cc laat een perfecte balans zien tussen lineariteit van het gebruik van lage en gemiddelde toerentallen, gepaard gaande met een aanzienlijke vermogens explosie in het hoge toerengebied.
Door te werken aan de optimalisatie van het motor-, uitlaat- en regelunit management is een prestatie bereikt, die de nieuwe XX 125 aan de top van zijn categorie plaatst.
Het frame is een aluminium semi-double cradle ontwerp, dat een hoge mate van stijfheid en lichtheid garandeert.
De vering van Kayaba (KYB) is al jaren de maatstaf in de off-road wereld en behoeft geen introductie. KYB SSS (Speed Sensitive System) 48mm vorken hebben een veerweg van 300mm en zijn volledig instelbaar. Deze passen zich aan aan verschillende niveaus van rijden, van beginner tot race professional; en bieden de profs een uitstekend aanpassingsvermogen voor verschillende omstandigheden. De monoschokdemper is ook KYB, met een veerweg van 315 mm.
De Fantic ontwerpers hebben in samenwerking met het raceteam de ergonomie ontwikkeld volgens de eisen van het moderne motorcross- en supercrossrijden. Na veel onderzoek door de afdeling Fantic Racing, levert de ergonomie een uitstekend comfort en controle op voor de rijder. De introductie van een zeer slanke tank, radiateurkappen, zijpanelen en zadel, geeft de rijder meer vrijheid in de rijpositie.
Het centrale gedeelte van de motor wordt gekenmerkt door een slanke lijn, die zorgt voor maximale controle en stabiliteit op snelheid. De verminderde centrale ruimte zorgt voor een stevige grip in het kniegebied en zorgt voor meer bewegingsvrijheid en controle in de bochten, bij sprongen en whoops. Het stuur is gemaakt van 28 mm aluminium.
I am text block. Click edit button to change this text. Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
Technische specificaties
250CC
Motor
Type |
Single-cylinder 2-takt met inlaatrechter en uitlaat YPVS |
Cilinderinhoud | 125cc |
Carburator | Mikuni ø38 |
Boring | 54mm |
Slag | 54,5mm |
Compressiegraad | 8.6 – 10.7 : 1 |
Ontstekingssysteem | CDI |
Startsysteem | Kickstarter |
Smeersysteem | Voorvoegsel |
Versnellingen | 6 snelheden |
Koppeling | natte, meerdere schijven |
Chassis
Frame type |
aluminum, semi dubbel frame wieg. |
Zwenkhoek | 26° |
Parcours | 109 mm |
Achter frame | aluminum |
Zwenkarm | aluminium met variabele doorsnede en progressieve koppeling |
Velgen | 21 x 1.60 – 19×1.85 |
Banden | 80/100×21 – 100/90×19 |
Remmen | Hydraulische schijf ø270mm – Hydraulische schijf ø245mm |
Voorwiel | KYB ø48mm, volledig instelbaar, wheel travel 300mm |
Achterwiel | KYB, volledig instelbaar, wheel travel 315mm |
Totale afmetingen
Lengte |
2135 mm |
Breedte | 825 mm |
Hoogte | 1295 mm |
Stoelhoogte | 975 mm |
Wielbasis | 1445 mm |
Leeggewicht | 95 kg |
Volle tank capaciteit | 9.0 l |
Motorolie | 0.7 l |