MOEITELOZE KRACHT
De gloednieuwe Zero SR is ‘s werelds meest aanpasbare motorfiets. De SR is gebouwd op het bekroonde stalen buizenframe en het chassis met coaxiale motorscharnierpunt dat de SR/F en SR/S tot het summum van elektrische motorprestaties maakte. De SR wordt aangedreven door de ZF 75-10-motor en is het eerste model dat is uitgerust met een ZFORCE 14.4+ kWh accupakket. Met het Cypher III+-besturingssysteem kan de SR upgrades toevoegen die het koppel en de snelheid verbeteren, de Advanced Motorcycle Stability Control van Bosch verbeteren, stapsgewijze navigatie op het dashboard toevoegen en nog veel meer.
ZFORCE 14.4+ ACCUPAKKET
De volledig nieuwe ZFORCE 14.4+ lithium-ion-accu geeft de SR een maximale actieradius van 365 km in combinatie met de beschikbare upgrades in Cypher Store en de beschikbare Power Tank-accessoire (installatie door dealer beschikbaar in het voorjaar van 2022). De toonaangevende kracht en energiedichtheid van de accu in combinatie met een aluminium behuizing van het koellichaam en warmteoverdrachtinterface zorgen voor een consistente koeling van de cellen en maximale prestaties van de aandrijflijn op de lange termijn. Belangrijke software-upgrades in de Cypher Store zorgen voor een accucapaciteit van 17,3 kWh en de extra 3,6 kWh Power Tank* brengt de totale beschikbare accucapaciteit op bijna 21 kWh.
*Opmerking: De Power Tank voor de SR van modeljaar zal in het voorjaar van 2022 beschikbaar zijn.
ZF75-10 MOTOR
De ZF75-10-motor is voor de SR getuned voor een koppel van 166 Nm, 73 pk en 167 km/u, maar in combinatie met de beschikbare upgrades op aanvraag via de Cypher Store stijgen die cijfers naar 190 Nm koppel en 110 pk, waarmee de SR moeiteloos een topsnelheid van 200 km/u haalt. De combinatie van Zero’s befaamde interne borstelloze permanente magneetarchitectuur en een passief luchtgekoeld compact ontwerp zorgt voor toonaangevende prestaties en efficiëntie.
RAPID CHARGE SYSTEM
Met ons schaalbare snellaadsysteem kan de SR worden geconfigureerd voor verschillende oplaadniveaus. De gloednieuwe SR wordt geleverd met een oplaadcapaciteit van 3 kW, maar die kan met een enkele tik van de vinger met 10% worden verhoogd door in de Cypher Store upgrades op aanvraag te kopen. De SR wordt ook geleverd met de optie om een snellaadmodule toe te voegen als een door de dealer geïnstalleerd accessoire dat, in combinatie met de upgrade in de Cypher Store, de totale beschikbare oplaadcapaciteit op 9,3 kW brengt en de 14,4+ kWh van de SR accu in iets meer dan een uur oplaadt.
POWER PIVOT
Een gepatenteerd ontwerp met concentrische motor en achterbrug met scharnierpunt biedt de optimale architectuur om een constante spanning van de aandrijfriem en een maximale koppelafgifte aan het achterwiel te garanderen. Een speciaal ontworpen achterbrugscharnierpunt met grote lagers biedt voldoende ruimte voor de krachtige motor, terwijl de slanke taille van het chassis de ergonomie voor de rijder en de wendbaarheid van de motor ten goede komt.
Specificaties
Vanaf € 21.290,-
ZERO SR ZF 14.4+ | ||
---|---|---|
Actieradius | ||
Stadsverkeer | 251 km | |
Snelweg, 89 km/h | 153 km | |
Snelweg, 113 km/h | 124 km | |
EU Richtlijn 134/2014, Bijlage VII | 152 km | |
Actieradius met Extended Range Cypher Upgrade (17.3kWh) | ||
Stadsverkeer | 301 km | |
Snelweg, 89 km/h | 183 km | |
Snelweg, 113 km/h | 150 km | |
Actieradius met Extended Range Cypher Upgrade + Power Tank (20.9kWh) | ||
Stadsverkeer | 365 km | |
Snelweg, 89 km/h | 224 km | |
Snelweg, 113 km/h | 182 km | |
Motor | ||
Nettokoppel | 166 Nm | |
Maximaal motorvermogen | 55 kW (74 pk ) @ 6,255 tpm | |
Continu vermogen | 40 kW (54 pk) @ 5.000 tpm | |
Vereist rijbewijs | A-rijbewijs | |
Topsnelheid (max.) | 167 km/h | |
Topsnelheid (langdurig) | 167 km/h | |
Type |
Z-Force 75-10 verbeterde thermische efficiëntie, passief luchtgekoelde, interne permanente magneet AC-motor
|
|
Motorbesturing | 3-fase AC-regelaar van 900 ampère, met een hoog rendement, dichte energieverdeling en regeneratieve vertraging | |
Accusysteem | ||
Accupakket | Intelligent geïntegreerde Z-Force® Li-ion accupakket | |
Max. energiecapaciteit | 14,4 kWh | |
Nominale energiecapaciteit | 12,6 kwH | |
Ladertype | 3 kW, geïntegreerd | |
Oplaadtijd (standaard) | 4,5 uur (100% opgeladen) / 4,0 uur (95% opgeladen) | |
Met 6 kW Rapid Charge + 0,3 kW Cyper Upgrade | 1,8 uur (100% opgeladen) / 1,3 uur (95% opgeladen) | |
Aandrijving | ||
Transmissie | Directe aandrijving zonder koppeling | |
Eindaandrijving |
90T / 20T, Poly Chain® HTD® Carbon™ aandrijfriem
|
|
Chassis / Wielvering / Remsysteem | ||
Voorvering | Showa 43 mm Big Piston Separate Functievorken, met instelbare veervoorspanning, ingaande en uitgaande demping | |
Achtervering | Showa 40 mm zuiger, hydraulische schokdemper met extern reservoir en met instelbare veervoorspanning, inveerdemping en rebound | |
Veerweg voorwiel | 120 mm | |
Veerweg achterwiel | 140 mm | |
Voorwielrem | Bosch Advanced MSC, dual J. Juan radiale 4-zuiger remklauwen met radiale hoofdremcilinder, 320 x 5 mm schijven | |
Achterwielrem | Bosch Advanced MSC, J. Juan enkele zuiger zwevende remklauw, 240 x 4,5 mm schijf | |
Band voorwiel | Pirelli Diablo Rosso II 120/70-17 | |
Band achterwiel | Pirelli Diablo Rosso II 180/55-17 | |
Achterwiel | 3.50 x 17 | |
Voorwiel | 5.50 x 17 | |
Afmetingen | ||
Wielbasis |
1,450 mm
|
|
Zithoogte |
787 mm
|
|
Balhoofdhoek |
24.0°
|
|
Naloop |
94 mm
|
|
Gewicht | ||
Rijklaar gewicht |
222 kg
|
|
Draagvermogen |
232 kg
|
|
Energieverbruik | ||
Vergelijkbaar brandstofverbruik (stadsverkeer) |
0,57 l/ 100km
|
|
Vergelijkbaar brandstofverbruik (snelweg) |
1,14 l/ 100 km
|
|
Oplaadkosten |
€ 2,96
|
|
Garantie | ||
Standaard motorfietsgarantie |
2 jaar
|
|
Garantie accupakket |
5 jaar/geen kilometerbeperking
|